torsdag 29 december 2011

Mina 10 Favoritkort 2011 "My moments with Magnolia""

Hejsan!

Önskar er alla en god fortsättning på Julen.
Nu är det snart Nyår och det börjar bli dags att summera året.
Tycker att det är roligt och blicka tillbaka på alla kort man har gjort.
En del fäster man sig vid lite extra.

Men samtidigt är det svårt att välja ut bara 10 st kort och lista dom 1-10.
En del känner man lite extra för och kanske beror det på motivet.

Många gånger har jag tänkt tanken att lista motiven från 1-5.
Men med så många söta och speciella motiv från Magnolia så blir det inte så lätt.
Och kanske är det tur att det bara stannar vid tanken:)

Jag vill även säga tack till er alla som inspirerat mig.
Utan er så vore det väldans tomt.
Och ni som har besökt mig och min blogg med uppmuntrande kommentarer och mail.
Det är skönt att kunna blicka tillbaka på dessa ögonblick.
Det är guld värt må ni tro, och det värmer otroligt gott i hjärtat.
Så tusen TACK till er alla:)


Här sitter jag och demar Distressmålning hos Magnolia.


Då så tar vi och börjar min rundvandring bland alla kort.
Nu ska vi titta tillbaka på lite höjdpunkter och minnen under mitt år hos Magnolia.


Den 4 Januari 2011. 
Fick mitt kort pryda Magnolia Inks första sida.
En lycka och ära att få sitt kort på omslaget av den populära tidningen.
Korten som görs till tidningen kommer endast att visas i Magnolia Ink.

I Oktober 2011  var jag med i Magnolias Julannons i Borås lokaltidning.
Visst är annonsen fin?
Jag är så stolt över att jag fick vara med.
TACK Magnolia!

Här står jag med två mycket goda vänner Lillemor och Camilla.
I Juli så var det dags att äntligen få träffa Camilla.
Vi fick tid till att sitta ner hos Magnolia för en härlig pratstund.
Och vi hadde med oss glass och jordgubbar = sommar
Vad vi inte visste då var att vi snart skulle ses igen:)

Den 8 oktober så var det dags för Magnolia dagen.
Och alla ni som var där...visst var dagen helt underbart magisk.
Nu hadde DT teamet fått sällskap av Monique.
På kvällen tog Barbro och John ut oss alla för en härlig middag.
TACK! mina vänner för en helt underbar dag och kväll;)

Detta var några av mina minnen som ligger mig varmt om hjärtat.
Och nu kommer min lilla lista på mina kort.
Under varje kort kommer en länk så ni kan titta på mera detaljbilder om ni vill:)

När jag valt ut mina kort, så är det kort som jag ofta tittar på själv.
Och jag har valt att börja med mitt favorit kort.



* * *
(1)  "Magnolia 4 ever in my heart"

Mitt absoluta favorit kort - Allt från material till dekorationer.
Jag minns såväl att det bara flöt på när kortet kom till.
Inte så konstigt att kortet fick heta "Magnolia 4 ever in my heart"
Motivet är en klar favorit hos mig;)
Jag kom topp 5 hos MDUC med detta kortet.

(2) "Shaker card"

Året då jag älskar att göra shakercards :)
Jag började även få upp mina ögon för den vita färgen.
Och motivet....ja även den en favorit:)
Med detta kortet blev jag topp 1 hos MDUC.

(3) "Star Tilda in Vintage"

Gjorde ett vintage inspirerat kort på wellpapp.
Kom topp 5 hos MDUC med detta kort.
Fick med lite julkänsla på kortet.
Motivet är från förra årets Collection 2010. och är en liten goding:)

(4) "Magnolia dagen"

Här är ett kort som jag gjorde på Magnoliadagen.
Jag demade "shakercards" och ännu ett favoritkort och motiv.
Kortet finns hos Magnolia att titta på. 
Och som ni alla vet så är ju blått en favorit färg som jag 
gärna målar i:)

(5) "Love"

Åhh....vad jag älskar detta motivet.
Jag blir så glad bara jag ser henne.
Åter igen ett kort i rosa...

(6) "Magnolia dagen"

Shakercards påse. Ännu ett alster som jag demade på Magnolia dagen.
Kommer ihåg att jag blev så nöjd över denna lilla påse i rosa.
Har här åter använt wellpapp.
Åter igen använt lilla Star Tilda.

(7) "Mini shakercard"

Här är lilla mini Scarecrow Tilda. 
Jag provade att göra ett runt mini shakercard med henne.
Har kommit på mig själv att inhandla mina favoriter i mini motiven också.
Och jag kan säga att det blir många av dem också:)

(8) "Halo Tilda"

Inspiartionen till detta kortet är hämtat från Beyoncé "Halo"
Motivet är från i år.
Och jag kom topp 5 med detta kortet hos MDUC.

(9) "Happy"

Visst blir man glad över detta motivet?
Får mig att tänka på när jag var mindre och "rockar rockring"
Här blev det mycket blommor som jag älskar....

(10) "Koala cuddles Tilda."

Här har vi ett kort som motivet endast har släpptes i Australien.
Jag fick hjälp av min DT-vän Kylie att få henne hela långa vägen till Sverige.
Det känns extra roligt att få ha henne i min samling.

* * *

Samtidigt så vill jag säga ett STORT Tack! till Magnolia!


Barbro, John och Pauline för erat förtroende att vara DT för Magnolia.
Allt underbart material som som gör denna hobbyn så fantastisk.
Alla underbart vackra stämplar, blommor och papper.
Att få vara delaktig i Magnolia Ink,
och arbetet med TOMIC´s utmanings blogg.
Det fantastiska samarbetet med Magnolias Design team.
Tusen TACK!!
Detta gör att jag är mycket stolt och lycklig lottad som får arbeta tillsammans med er.
Kram till er alla ni är bara BÄST....

* * * 

Till alla er som följer med mig i min blogg.
Tusen tack för era kommentarer,
det värmer gott i hjärtat att läsa.

Till sist vill jag önska er alla ett riktigt Gott Nytt År!
You made my day...




I wish you all a Happy New Year.
"with love from me"

Camilla.


22 kommentarer:

Laila sa...

Vackert och skirt... ♥
Längtar att få se mer av dina alster under 2012

Ha en riktigt fint nyår tillsammans med familj och vänner

Papirdilla sa...

Ååå, dette er den vakreste favorittlisten jeg har sett! Tusen takk for alt det nydelige du har delt og for all inspirasjon du har gitt med de vakre kortene dine, Camilla.
Jeg gleder meg til å se mer:)

Og så vil jeg få ønske deg en fortsatt god jul og alt godt for 2012.

Stor og varm juleklem til deg fra meg:)

Christina / Synål / Stina sa...

Tack Camilla för underbar kort inte bara dessa tio utan alla som kommit från dig under 2011. detta är ju en blogg som bara är så underbar att titta in i. ( helst varje dag )
Ha ett gott slut och en underbar början på 2012
Väntar med spänning på 2012 års kort.
Kram

Pia-Lena sa...

Åååååå, Camilla så duktig du är. Varje kort är en fröjd för ögat. Så vackra! Tack för att du delar med dig :-) Gott nytt år till dig och din goa' familj önskar Pia-Lena & resten av Ståhlarna <3

RenateKreativ sa...

Wow....what beautiful cards, I love see your all.
I wish you a happy new year, Good luck 2012.
Hugs Renate

Ingba sa...

Underbart vackra kort som man njuter av att titta på. Hoppas du får ett gott nytt år och en god fortsättning med många nya kort att inspirera oss andra med.
kram Inger

Debbie Dolphin sa...

Hi Camilla
you are so sweet.:D
I agree with everything you have said xxx
hugs
debbie xxx

Christel sa...

Du ska ha tack Camilla! Det är en gåva all den inspiration du ger alla med varje inlägg på din blogg. Du gör de mest fantastiska skapelser med lilla Tilda.Ser fram emot att se dina alster med godingarna från nya kollektionen. Tur att jag bor nära Magnolia och kan åka in när jag vill och "adoptera" nya små godingar till samlingen.
Ha en god fortsättning och ett gott nytt 2012!

Margreet sa...

Tanks vor all
A wish you Happy Nieuwjaer.
Great Margreet

Anna sa...

Du gör verkligen helt underbara kort - OCH vilken fin blogg du har!
Gott Nytt År!
önskar
Anna i Strömstad

Cecilia sa...

Du gör så underbara kort och du är en härlig inspirationskälla till kortskapande! Min favorit av dina 10 favoriter är nummer 3, har själv den stämpeln och bara älskar den!
Gott nytt år!
Kram Cecilia.

Hege sa...

Dette er min absolutte favoritt-topp-10 liste!!! Dine kort er bare helt vidunderlige!!! Jeg har alltid elsket kortene dine, og gleder meg til å se mer av dem i 2012!! Tusen takk for all inspirasjon du gir, Camilla!

Ønsker deg og dine et riktig GODT NYTT ÅR!!!

Klem Hege

Frideborg sa...

Ljuvliga kort !

Pysselfröken sa...

wow så många fina alster. Du är otroligt duktig och håller alltid samma höga kvalité. Du får alltid till dekorationerna så snyggt och färgläggningen är toppen. Mitt absoluta favoritkort är Halo Tilda. Tack för all inspiration och Gott nytt år!
Kram

Linda sa...

Du är såååå duktig, jag beundrar verkligen dig och du ger så mycket inspiration med dina fina välarbetade alster, ser fram mot dina pyssliga inlägg kommande år! Var rädd om dig! Mvh L

Pillan sa...

Vilken ljuvligt underbar 10-i-topplista!! Vilken färgläggning, detaljer...ja allt är sååå fint!!
Gott Nytt 2012!
Kram

Nixe-Moni sa...

Love all your fantastic creations!!!
Wishing you a Very Happy New Year with a lot of happiness and health!
Big Hugs
Moni

Camilla sa...

For en fantastisk top 10 liste Camilla!! Alt er helt nydelig, og det kan ikke ha vært lett å velge ut 10. Men jeg syns du har gjort et bra valg;) Tusen takk for all inspirasjon du har gitt meg i 2011. Du er en stjerne!! Og tenk at vi også har møttes! Gleder meg til 2012 og hva det skal bringe. Så vil jeg ønske deg og dine et Godt Nytt År!! ♥♥♥
Nyttårsklemmer til deg min venn, fra Camilla

Christina / Synål / Stina sa...

Tack för all insperation
kram

maiju sa...

Very, very lovely cards.

sara s sa...

Här inne blir man aldrig besviken allt är sååå fint och favoriten blev kort nr.1
Motivet är underbart (kaniner är ju bara för fina) och färgerna så perfekta!

Anonym sa...

your cards are absolutely amazing...i have never heard of these stamps and just found them last week how wonderful i just love your style of card making, i make shabby cards in US but you and your design team really make wonderful creations...so glad to have found your amazing blog and inspiring work...i just ordered my first tilda stamps cannot wait to get them and make a card..
hugs
lizzi in new york