fredag 23 december 2011

Merry Christmas to all of you.

Hejsan!

Då är det kvällen före Julafton, och det mesta är klart.
Julmaten är lagad och alla julklappar ligger vackert under julgranen.
Nova går fram och tillbaka och försöker att ta sina klappar för att öppna,
hon är så söt när hon går och nosar på alla paketen.

I morgon är det Julafton det är knappt man kan tro det när man tittar ut genom fönstret.
Det känns lite konstigt, all snö är borta och det är runt +5 grader varmt och regnar.
Förra året var det -16 grader och mycket snö.

Idag tänkte jag visa min lilla påse som jag gjorde en "shaker tutoriel" till.
Mer att läsa om tutorieln finns HÄR


Motivet är målat som alltid hos mig med Distress ink från Ranger.
Jag målar på Akvarellpapper Canson 250 gr.
Jag målar med en syntet pensel i st 0, 00.

Här har jag använt Bazzill cardstock
Vanilla.
Mönster pappren kommer från Magnolia.

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain och Pumice stone".
Kanterna är sydda med symaskin.
Under motivet har jag lagt en vit kakservett.

Jag har även använt mig av lite wellpapp,
som jag har målat med  lite vit struktur färg.
Osteklut från Hjerteboden:)
"Halo Tilda" från
 "Sweet christmas collection 2011".
Jag har målat henne med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning, strumpor: Black soot och Weathered wood.
Tiara och stjärna: Old paper.

Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.
Tilda har fått lite stickles och crackle accent här och där.

Blommorna kommer från WOC.
St på rosorna är 10 mm, 15 mm och 20 mm.
Knoppar i rosa st: 4mm.

Först har jag sprayat med vit färg.
Sedan lite glimmermist på.
Målat med vit strukturfärg,
och tillsist har jag dekorerat med stickles.
Pyntbär i Rött.
Fina dekorations strå kommer från Magnolia.
Vanligt brunt snöre och en silver charm "made with love"
Själva skakboxen har jag stansat ut med hjälp av mina Spellbinders.
Och glas rutan är Gelantinblad.
Som matrial i boxen har jag här glitter.
Ett smalt satinband döljer kanten på shakerboxen.
Texten kommer från Magnolia.


Då återstår det bara för mig att önska er alla en
GOD JUL och GOTT NYTT ÅR.

"with love from me"
Camilla

6 kommentarer:

Marijke sa...

Hej Camilla,
This Christmas bag looks FAB!

Wishing you and your family a Merry Christmas and all the best for 2012!

Hugs,
Marijke

Sivic sa...

God jul til deg og dine!!

Margreet sa...

Merry Christmass.
Great Margreet

Sol sa...

God Jul!..
Blir så glad når jeg ser denne søte Tilda.. bestillte henne for noen dager siden.. Å i dag kom hun i postkassen til meg.
Å når jeg ser så fin en gavepose du har laget med henne.. Gleder jeg meg til å bruke mitt nye stempel..
Å jeg skal definitivt lage shaker card som du har....

Nydelig .. Og Vakker fargelegging!..

Blir å titte innom deg når jeg skal sette meg ned å lage kort.. å jeg skal begynne å lage julekort i januar... .. for det ble ikke tid til mange nå i Desember nei...

God Jul Camilla! :o)

Lillemor sa...

God Jul Och ett Gott Nytt År önskar jag dicg också min kära vän! Tack för alla vackra saker du visar här i din lill sagovärld, de sprider glädje och lycka till så många!
KRAM Lillemor

weitjes sa...

Hello Camilla, i have a question for you.In the latest magazine from magnolia you placed a wonderful picture from tilda with a bear on her lap.Normally it says from what series the stamp is from ,but i could not find it, can you please tell me what the name is of the serie you have used, so that i can order it.My email is :
m.weitering@online.nl
And i hope you have the time to answer me, Thanks for your effort and the best wishes for 2012, greetings Francis Weitering